09 March 2010

book fair 2010

pagi khamis di ADNEC ada pesta buku antarabangsa diadakan di sini..aku salah seorang pengunjung di ADNEC..dapat pegi jugak akhirnya..ingat x de peluang nk jengah pameran tue..sebab Book fair tue hnya seminggu jea..bermula 02 hingga 07 march 2010..
alhamdulillah dlm dok berangan nak ajak sape yea..??da akak kat FB nie dia 'chat' tnya nak pegi Book Fair ke..??apa lagi..seronok la da member nak join.. bukannya apa jauh pesta buku tue jauh dr town..nak naik cab sorang2..x berani la ngan jauh2 cmnie..tp ngan ada member2 yg join sekali x la takut naik cab..lgpun jimat gak kan...heehee..thanks pd yg join ngan aku g pesta buku..Kak Zarina,Kak Ilah dan Mai..
meriah betul suasana pesta buku disini..nmpak jea la..aku pun x pasti apa yg best..tp memang pengunjung ke pesta buku ramai sungguh..dah la didepan pintu masuk bas2 sekolah bersesak turunkan pelajar2 sekolah..
masuk jea dalam mak oii..luasnya..sampai ada hall 10..
didalamnya semua negara ada cuma booth dr Mesia yg x ade..aku terbayangkan novel2 dr mesia la kan..kot2 la da penulis2 terkenal dr mesia turun..heehee..berangan jea lebih..
siap ada sesi makan kek free..bebudak sekolah yg serbu dulu..tugas aku amik gmbar jea la...
aku bersama ngan member disini..boleh digelarkan Ulat Buku ker..heehee..
cab yg kami naik nie driver tue mals nak 'jam' kan cab nya didepan pintu utama..so kami kena menapak jauh sikit dr entrance la..tp x apa la jnji dh smpai..tue yg smpat posing depan logo building ADNEC..
lgpun hari tue Chef dr Mesia ada kat Book Fair nie..x sabar nak terjah dia..Datuk Cheff Wan rupanya..dh bergelar Datuk yea..apapun kami ucap tahniah la..
sempat juga kami jumpa n borak ngan datuk cheff wan nie..walaupun dia ngah sibuk layan kanak2 disitu..mulutnya tetap ramah....dan sempat jugak la aku g berposing ngan dia..jgn marah..dia berada di Show Kitchen Booth..dimana ada hampir 10 org cheff terkenal didunia akan berada di sepanjang Book fair..
sempat la kami rasa masakan dia..menu pagi tue sebenarnya utk kanak2 sekolah..bubur nasi,nmpak macam bubur lambuk daa..tapi apapun sedap..layan..
dah pusing2 dlm pesta buku nih,penat plak rasanya..sempat la intai2 buku yg dijual disitu..mak oii hrga buku sini masih mahal juga..tp aku niat satu jea kalu dpt kamus arabic dr sini ok gak..wat study perkataan baru kan..heehee..
tp paling aku suka pegi bhgn booth buku kanak2..wow kreatifnya buku2 diaorg..suka tengok..
harganya ok la..
sempat lagi aku smbar kamus arabic harganya Aed50.00..pujuk punya pujuk dpt la Aed40.00..
jangan x percaya,aku berdepan dengan harga buku yg paling mahal la kot..jgn terkejut aku bg harga nie..Aed35,500..fuhh..takut nak pegang,kang terkoyak..nangis x berlagu aku kat situ..auntie tue jaga2 jea buku tue takut rosak..
buku nie bertajuk The World...memang cantik keterangan didalamnya..x sanggup aku nak wat koleksi..ala2 mcm buku Map la..tp x sanggup aku nak beli dgn harga mcm tue..wat simpanan lg bgus...
di booth nie menunjukkan ayat2 suci al-quran yg dihasilkan dgn pen mata emas la kot..memang unik..siap aku sentuh lagi..
penuh sesak ngan pengunjung di book fair..sampai nak keluar pun x jumpa..heehee..ada satu booth nie aku suka..dia x menjual hnya bg buku2 secara percuma..iaitu di booth saudi arabia..
buku-buku agama la kan..sapa lalu amik jea kat situ..macam2 terjemahan buku2 agama disitu..
patut ar aku nmpak pekerja2 di booth situ relax semacam jea..x yah panggil pengunjung suh singgah gerai dia..
sebahagian buku-buku yang ada di Book fair Abu Dhabi..

akhirnya dlm dok pusing2 di area Book fair dpt la aku 2 buah buku utk koleksi aku..
kamus dan novel..yeaaa..boleh aku membaca lagi..novel2 aku dr mesia wak x byk so dgn adanya novel nie x la boring...
harga novel nie Aed20.00...harga asal Aed55.00...bila dh diskaun dptla harga cun mcm nie..pastue plak pekerja gerai nie boleh ckap melayu n dia tau kami dr Mesia..ramah betul la..tue yg dpt hrga cun tue..
kisah novel nie menarik jugak..kehidupan org arab Uae...belum baca habis lagi kalu nak disinopsiskan ..heehee..nnti kalu rajin aku ulas k..
br separuh buku jea baca..nak pinjam boleh...

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template