17 March 2010

Dinner at Green Darbar

Entry tentang makanan2 kat sini dh lama kan aku x update..heehee..sori la yea kalu aku ada pengikut setia..x ada apa yg mnarik tntg blog aku..saja gatai tngan N minda nie nak corat-coret.. merapu time dh dtg..sikit2 dh ler..ahakzzz.. kali nie aku nk kongsi satu restaurant yg ada di Town Abu Dhabi...sekali-sekala nk tukar gak selera tekak.. mlm semalam selepas maghrib member hubby ajak kuar makan kat area umah dia..baru pindah kt area situ..so dia suggestkan tmpt baru utk lepak lama sikit slps makan...pastue dia gtau memang ummpphh la makanan kt restaurant nie..inilah dia restaurant yg aku ckp td..Green Darbar..Hamdan Street..x jauh ngan Salama Hospital..
berdekatan ngan Queen Saba(kedai runcit Filipina)yg mana brg2 basah dr asia ada di kedai dia la..Cth:-serai,lengkuas,sawi Mesia,daun pandan dan berbagai la..oppss..termasuk plak wat promosi kedai runcit nie..
dua makanan nie berbeza tau menu dia..yg nie member hubby yg order..katanya yg nie perghh..sedap..Mutton Kadhai n satu lg chicken Kadhai..cmtue la bnyi dia..sekali hidang mak oii bg kuali kecik plak..ala2 cam claypot la..sedap menu nie..
sorang makan ngan nasi N sorang lg makan ngan roti cam roti tempayan(besar)..lembut..
nie plak my hubby yg order..namanya Beef Fry...ala2 cm 'rendang tok'..cili dia potong x hengat..mujur x tergigit..dh la kuah tue pedas..tp layyaann..makan ngan roti besar..
sebelah gmbar tue sebenarnya sebelum dia serve mknn lain..dia hidangkan dulu sayur ala salad2 style sini ngan sup apa ntah..bg sup tue tawar sikit n pekat..pndai la kita tmbah perisa..sedap coz pekat cm 'mushroom sup'..
yang nie aku pnya order..chicken tandoori..dok terbayang ayam tue di'grill' n jd warna merah..tp bila di'serve'kan..wow yummy..aku suka..suka..
cicahnya dgn Hummos(sejenis kuah dr kacang kuda)...x cicah pun sedap mkn cmtue jea..
apalagi semua makan smbil x pndang kiri kanan...heehee..waalllahh..
tp apapun hrganya memang berpatutan la dan sedap...x la semahal restaurant2 yg suka cekik duit org tp x sedap..oppsss..jgn marah..

sape2 yg ada kat UAE nie kalu nak pegi makan kat situ..aku suggestkan naik kat atas la selesa n bersih...bawah cm biasa la.mana2 kedai mamak kt Mesia pn sama jea..kalu dh rmai org..meja pn x terurus kan..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template