09 April 2010

kuih samosa..

salam...selamat berhujung minggu..
petang2 macam nie kalu x kuar jalan..perut asyik nak makan jea..ngan mood baik N rajin masuk dapur la..masak apa yg ptut utk dijamah..
disebabkan tengahari td dah makan nasi...aku buat sedikit kuih untuk minum petang..inilah kuih yang aku hidangkan pd hubbyku...kuih samosa..pebret aku tau...hidang plak ngan air nescafe tarik..
gambar diatas pek kulit untuk wat samosa dh siap..kalu kt Mesia yg aku jmpa kulit popiah jea..tp yg nie x payah potong2 untuk digulung,cuma lipat bntuk 3 segi..siap...
taraa..dh siap digoreng n boleh dimakan..memang ummphh...heehee..pernah first aku try buat dulu untuk majlis bacaan Yassin umah memberku..hubbyku la org pertama kena 'test' n bg komen sblm aku bg org makan..
dia ingat aku order kat kedai bawah area umah aku..mahal tue kalu beli bnyak2 tau...huuhuu..mana dia nmpak aku buat sbb time dia balik keje..aku dh siap menggoreng..
hubbykku cakap sedapppp..wow..perasan jap..ok..ok..
sebab di Abu Dhabi nie kuih Samosa memang popular..siap ada 2 jenis rasa..samosa dgn sayur dan samosa dgn isi ayam..harga satu jea dalam AED1.50..setakat yg aku pernah beli la..sedap..tapi x setanding kuih samosa Mama Yan yg jd pembekal makanan kat sekolah tmpat aku ngajar dulu..tetiba rindu plak kt dia...
ptg tadi juga aku tulis kat laman sosial aku kan..semestinya di FB...gtau rindunya ngan masakan Mama Yan..da memberku nih gtau Mama Yan x berapa sihat N dgr2 kakinya dipotong..aduss...sedihnya aku ngan dia..abis la x boleh gerak sana-sini..
insyaallah..aku balik Mesia nak la p melawat dia...aku harap kesihatan dia sentiasa sihat..aminn..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template