24 March 2009

cerita-ceriti..

pagi tadi aku bangun jea dr tidur,dh tahu apa nk buat..coz semenjak dapat kerjaya baru nih..heeehee..title br katakan..(fulltime housewife).. sekarang dh terbiasa la,tp semenjak x kerja aduh...lain macam masa berlalu..kalu time keje dulu pagi aku kt sekolah lmbatnya anak2 murid aku nk lik umah..fuhhh..jenuh nak melayan karenah2 yg pelbagai2..kalu ditulis panjang ceritanya..nk dipendekkan cerita anak murid aku nakal2 gak tp terselit manja..aku plak suka sakat kalu yg nakal2 manja..nakal tahap ape aku nk ckap ahh..mmang susah nk kawal sikit..pandai kawan ngan diaorg akan tahu perangai budak2 ribena(panggilan aku dkt anak muridku)..janji time aku masuk kelas diaorg sporting..itu yg aku suka..
dulu sebelum tido otak dh terSAVE mcm jam plak,apa nk kena buat kt skolah tp bila balik dr skolah penat giler so terbengkalai gak kerja2 kt umah..hujung mnggu br leh kemas satu umah..tp sekarang dh berubah..skang kerjaya aku bertukar,surirumah itulah kerjaya baruku dirantau org(demi org yg tersyg disisi)..so otak nih terSAVE bnda yg baru plak..heehee..skang aku hanya buat tugasan2 yg mana kaum ibu2 yg x bekerja kt luar tp kt dalam umah la..memasak,mengemas,membasuh x la,basuh hanya(anak gadis jepun yg laksanakan)pinjam perkataan ayah aku..tau ape..?heeeheee..mesin basuh la..cuma sidai jea n tunggu kering jea la..zaman moden katakan..
cuma da satu hari dlm seminggu aku ikuti kelas pengajian kt sini..itupun sekejap dlm 3 jam..lepas tue balik wat la kerja biasa yg da dlm umah..
aku nih pagi2,selepas subuh mmang x terbiasa tido,kalu penat jea br layan mata..tapi selepas hubby G keje mulalah keje aku tp kenalah sarapan dulu..dh terleka ngan kerja tup2 dh masuk waktu zohor..time tue la aku leh rehat..apalagi check internet la n tengok isusemasa di malaysia..
sebelum hubbyku pegi keje,inilah yg dia tinggalkan untuk aku(notebook),senang dibawa n x berat sangat walaupun skrin dia x besau,leh nmpak lg tulisan2 dia(aku memang mnat bnda yg comel2) tp best gak layari internet..thanks hubby..ok..selamat malam..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template