29 March 2009

yeeaaa..hujan..hujan..


ini gambar pada hari selasa baru2 nie,cuaca panas,walaupun time nih pukul9 pagi ingatkan musim panas makin hampir..time tue suhu dh mencecah 36cc..tp malam khamis baru nih hujan rintik2 dh mula turun,di tempat aku tinggal masih ok hujan turun tp pagi jumaat aku tengok berita kt tv(Emirates News)terkejut aku lihat..hasil hujan mlm tue kt daerah dlm UAE(sharjah)jalan raya dipenuhi hujan batu..warna putih bersepah2 macam batu still keras lagi..kalu di negaraku kalu hujan batu x smpai kt tanah dh cair pun tp sini sebaliknya..laluan situ dijaga oleh polis takut membahayakn pada kenderaan yg menggunakan jalan disitu..
gambar diatas nie,aku amik dlm pukul 9am pagi tadi(29 march 09)..inilah dinamakan perubahan musim..?adakah musim panas akan menjengah x lama lagi..mendung menutupi bandar Abu dhabi hari ini..best rasanya dapat merasa sejuk angin hujan..berbeza ngan angin musim sejuk,terbatas pergerakan aku..kalu macam cuaca nih masih biasa..tarik selimut tebal,apalagi tido la...heeehee..

dari petang semalam lagi hujan renyai2 membasahi bumi UAE.inilah ciptaan Allah yg mana manusia x dapat nk meramal bila n apa yg bakal berlaku pada bumi kita..AllahuAkhbar..manusia hanya dapat merancang,allah yg menentukan..da projek belakang bangunan kami duduk,terpaksa ditangguhkan disebabkan tanah yg diaorg nk korek lembab..so lega rasanya bg penghuni berhampiran,x la bising bunyi kren mengorek n mengetuk kt projek disitu..aman telinga mendengar..






0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template