22 March 2009

saat2 musim sejuk.!!


time nih pukul 7.31am..09march2009..
baru masuk bulan mac,still sejuk lagi..tp pertengahan bulan nih dh beransur2 sejuk..coz baru2 nih kuar dh terasa bahang panas..adakah musim panas akan menjelma plak..tp setau aku member2 yg lama menetap sini,diaorg kata bulan 4 keatas br masuk musim panas..

disini yg aku pernah aku alami musim sejuk n musim panas..tp ingat lagi tika aku jejak tanah arab bulan posa n ngah heavy betui panas dia..suhu panas time tue mencecah 38cc ..aku n mak mentua datang sekali coz datang merangkap antar aku...abg dh awal 2mnggu sampai ke UAE..aku dok biasa musim tanah airku..tup..tup..aku terkejut ngan suasananya apatah lagi musim panas awal2 pagi pun dh terasa bahang panas..wktu solat time tue makin awal..pukul 4 lbih dh subuh..kami smpai sini ngam2 org nk bangun sahur,apalg terkocoh2 makan utk sahur..pukul 6pg aku bngun terkejut dh siang..dlm seminggu gak aku nk sesuai ngan cuaca sini..tika tue yg aku tau nak baring jea n malas nk kuar..hubby waktu keje bulan posa diorg dikasi balik awal..pukul 3pm dh sampai umah..air-cond 24jam jea on..aku yg x terbiasa ngan air-cond rasa sejuk jea(dlm bilik)..kalu kuar jea rasa cam cepat2 nk cari ais letak kt muka..bahang panas leh wat bibir aku kering jea..tp sini ais setengah2 kedai jea jual,dh la mahal..org arab x mnum ais kot..tp masuk musim sejuk jea,aku paling best coz kuar jea anginnya dingin jea..pernah sekali hujan,itupun nk tukar musim panas ke sejuk..x la lebat..guruh n kilat pun x da..da member aku gtau org arab pegi melancong mesia hairan asyik hujan,pastue berhenti jap n hujan...mana leh sama cuaca khatulistiwa cam ngara kita..negara asia kn sentiasa lembab..disini waktu niaga kalu siang dr pukul 10am hngga pukul 12 dibuka..selepas waktu zohor ditutup smpai pukul 4lbih br dibuka..malam dibuka sampai pukul 12malam..patut la aku lihat x rmai yg kuar waktu siang..sebab diarg terbiasa ngan cuaca disini yg mana siang terperap dlm umah..coz musim panas tengahari paling heavy panas dia..musim panas Mall dibuka smpai lewat malam tp musim sejuk tutup awal..






0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template