18 June 2009

berhati-hati



Mulai hari ini, anda YANG TIDAK TAHU, pasti akan merasa ragu untuk menikmati hidangan di Old Town White Cafe dan anda dinasihati untuk untuk menjauhi premis tersebut.Old Town Kopitiam, 1 Utama
Bagi yang YANG TIDAK PEDULI, terpulang. Sebagai Ahli Sunnah Wal Jamaah (BUKAN SYIAH), saya perlu menasihati anda supaya jangan mendatangkan fitnah ke atas agama Islam.

WHITE COFFEE Oldtown Kopitiam ‘WCOK telah beroperasi bermula sekitar tahun 1999. Dimana diawal penubuhan status HALAL sebenarnya telah diragui lagi.

Beberapa produk yang harus diragui STATUS HALAL & dikenalpasti HARAMnya ialah:-

Nissin Noodles (Mee Segera Nissin Noodles) yang diimport dari Hong Kong (tertulis dipaket bungkusan)Daging Salai yang digunakan pada hidangan Sandwish & Nissin Noodles juga diragui status halalnya. Ini kerana pada waktu awal penubuhan White Coffee Oldtown Kopitiam 1999 tiada dipasaran Malaysia yang menjual Daging Salai HALAL. Perkara ini anda boleh rujuk kepada para penyelidik, pensyarah & pelajar di Fakulti/ Jabatan Perhotelan @ F&B / Food & Beverages.

Jawapannya MUDAH, ini kerana sesetengah hidangan makanan yang dihidangkan di Rangkaian Kopitiam seperti:-

  1. WHITE COFFEE OLDTOWN Kopitam,
  2. NEWTOWN Kopitam
  3. WHITE HOUSE Kopitam
  4. PAK HAINAN Kopitiam
  5. JOM BALI Kopitiam

adalah ‘TIDAK HALAL’.

bukan setakat coffee yg disediakan tapi menu makanan yang dihidangkan..jikalau sesiapa yg dh pergi sebelum nih,lain kali lupakanlah melepak di situ..

dah terang-terang bilamana org islam yg nak cuba mntak wat francais utk restoran tue,tp ditolak mentah2 dengan mengatakan x sesuai utk umat islam bukak restoran seperti ini..itu sebelum mereka yg ingin membuka restoran ini x tahu rupanya x halal setiap makanan yg disediakan..terkejut..nauzubillah..

kita sebagai umat islam yg semestinya menjaga pemakanan mengikut hukum syara',eloklah berhati-hati dengan sedemikian rupa..selidik dulu baru boleh terjah..

setiap apa yg kita makan seharian,boleh mainkan peranan tingkah laku kita hingga hari ini..kerana setiap makanan yg kita makan akan menjadi darah daging dlm tubuh badan kita..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template