24 June 2009

menu aku..

salam bicara.. bila kita diperantauan yang makanan biasa kita makan tiada ditempat kita duduki sekarang N membuatkan kita merindui masakan tersebut n terliur2 jea bila tengok gambar2...huuhuu.. walaupun makanan di sini(tempat aku tinggal skrag ditimur tengah)ada,tp lain sikit menu bila kita jamah..x sama ngan tekak kita yg biasa makan melayu..boleh dikategorikan macam-macam ada.. so disini aku sajikan makanan yg aku suka makan yg mana dulunye order jea kat kedai makan kat tmpat asal..tp disini kena la cuba wat sendiri..nak hidupkan mesti kena maju kedepan..heehee.. bila resepi ditangan,mulalah buat..asal nmpak rupa,rasa n sedap..kira ok la.. thanks pd ibu aku, website2 N blog2 teman yg menyediakan resepi..bila dh mencuba n menjadi..fuhh..sentiasa nak mencuba jea.. layan dulu resepi dr air tanganku..
amacam terliuq x..???menu pertama nih kerabu tauge lobak masin..lobak masin nie pegganti perut lembu.. makan tengahari time nih..tp kerabu memang sesuai ngan lauk tengahari..selera bertambah tue..

menu kedua Ayam Perap Goreng..dah kehilangan idea time tue..x tau nak masak apa makan malam..

menu ketiga Kuih Talam Pandan..kebetulan perisa pandan utk wat kuih nih ada..wat jea.. buat untuk usrah mingguan..

menu keempat Sambal Ikan Bilis..yg nie makan ngan Nasi Lemak ari tue wat sarapan..

menu kelima nih Kuih Buah Melaka..sodap nih..pebret aku..heehee.. nie buat minum petang..menu keenam Kuih Keria..senang n cepat N sodap dimakan..janji ada ubi keledek..heehee..
and last Kuih Gulung aka Kuih Ketayap..
buat untuk bawak pegi majlis usrah mingguan..licin habis..

menu-menu diatas nielah buat aku menyelerakan..x jemu bila kerap masak..ada bahan cukup n menjadi apa yg kita nak buat..so senang hati..haahaa..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template