06 June 2009

koew teow goreng

salam..rasa lama betul aku x update kan..so ada cerita baru aku bleh la layan..

semalam disebabkan hubbyku x sihat lagi,aku dok umah jea..sian plak kat hubbyku kalu ngah mood demam kan..dah seminggu dia demam..sabar jea la..
mungkin disebabkan perubahan cuaca sini kot..yang skang memang suhu ngah panas giler..
so satu hari dok umah..macam2 keje leh setel sikit ngan hubbyku(abang da tolong ke)heehee..(mcm la,aku nih ari2 sibuk)..
sebenarnya ikut mood la..

dan hidangan makan malam aku wat koew teow basah utk kami dinner semalam..taraa..dapat gak makan koew teow kat sini..
salah satu koew teow kat sini yg boleh digoreng(coz yg nih jea ada kat sini)..hanya kedai yg tertentu jea dijual..sudah tentu kedai makanan asia la..harganya dhs6.50..so puas ati la kalu kita masak..boleh makan berulang2 N bila masak macam2 bahan kita leh masuk..
nie la rupa bentuk koew teow,kena rebus bg lembut N letak minyak masak sedikit..
produk nih asal dari Thailand..walaupun rupa macam nih sedap tau..
taraa..nie lah hasilnya bila dh siap..aku masukkan udang N fishball cuma kerang jea x letak..nak cari mana kerang kat sini..laut arab kerang x de kot..
koew toew dia halus N nipis..bila makan lembut jea..layannn...

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template