27 April 2009

bangun pagi..Jogging..!!

selamat pagi UAE dan Mesia..selamat pagi seluruh dunia la..hai2 selamat pagi..wow cam best jea wat ucapan untuk manusia2 didunia nih..heehee..
bangun pagi solat subuh,mntak doa bukakan pintu rezeki n mudahkan perjalanan hidup kita didunia nih sbg hambaNya yg selalu ingati padaNya..Amin..
entry nih aku semangat ri nih nk kuar g jogging(jalan2 kuarkan peluh)..mntak izin kat hubby dia kasi..pesan dia jaga diri lok2..heehee..insyallah..bukan jauh pun,taman kat area umah aku jea..
elok jea hubby dh g keje,dok intai2 kat tingkap tengok suasana luar umah,tiba2 terpikir kang aku jogging sorang2..bleh ke..?(x best kalu kuar sorang2)..x pasal2 g melencong masuk Mall kt area umah aku jea..beli brg basah nak masak..lagi best..JOGGING gak kan..(kuarkan peluh) n dpt udara fresh wktu pg..(tue tujuan yg aku nak)..
kebetulan kak sue start cuti so ajak join sekali..huuhuu dia cakap"ala ko x yah susah turun bawah,guna akak nyer (tread mill)salah satu alat jogging dia punye"
ala..hampa ku rasa,x de sape nk ajak g jogging nih,x dpt nk nkmati angin pagi..huuhuu..tp x pe aku jalan2 pusing satu umah,kira peluh kuar la gak(smbil pegang tangan Irfan(baby br 11bulan) mula nak belajar jalan..hari2 aku praktik kaki dia..haahaa...
my hubby da ckap,lik keje ptg2 kita g jogging ek..dengar best tue,tp bila dah smpai waktu dijanji da jea halangan..nak ke tempat lain la..beli brg dapur sikit..my hubby ckap hujung mnggu la kita pegi kena angin pagi kat area corniche(mmang tmpat popular jogging,di tepi laut)..yang seronok nak g jogging bukannya apa,seronok tengok suasana pagi n muka kita kena angin sejuk jea..
dua bulan lepas taman area umah aku,pagi2 taman dipenuhi ngan manusia pusing taman kat situ..time tue musim sejuk,best ler..tp skang masuk musim panas,dh x ramai yg kuar g jogging tp aku plak yg semangat nak kuar..pelik kan..haahaa..
skang kul 6.00pg dah cerah cm kul 8pg(jam mesia),so subuh pukul 4.25pg dah masuk waktu..itu yg wat aku dah bngun x leh nk tido balik..segar jea mata..biasa ler mata kita kalu dh kena air,semangat baru datang kan..haahaa..(merepek lah)..ape-ape ajelah..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template