01 April 2009

oh..!!ayah..

semalam YM ngan anak sedara,borak punya borak br dia gtau tok wan(ayah saya)baru jea kena chicken pox,sebab ari tue dia yg kena chicken pox..kebetulan tok wan dia p melawat,so antibody wan dia(ayah) dh x kuat jangkit la..Tapi kat pinggang jea,first time dengar kena sikit jea kat badan..tapi dah sihat br nk gtau..alhmdulillah anakanda ucapkan..kesihatan ayahanda dah sihat..lega rasanya walaupun sy dok jauh dirantau orang tp sentiasa berdoa untuk kesejahteraan n kesihatan ayah n mak termasuk mak n ayah mentuaku yg disayangi.. Tapi kebelakangan nie,kesihatan ayah memang x mengizinkan..sy br fon mak kt kg ayah dh ansur sihat,walaupun dulu dh kena tp Allah hanya yang berkuasa..kita x tau..so sape yg terbaca nih doakan untuk ayah sama ek..aminnn..
inilah wajah ayahandaku
walaupun aku tahu ayah kerap sakit kebelakangi nih,tp dia x akan cakap..aku tau sangat perangai ayah yang x nak bg anak-anaknya risau..bila dengar suara pn dh agak yg ayah sentiasa demam n batuk..bila borak2 ngan mak br mak buka cerita yg ayah br jea kebah(sihat)dr demam..kalu aku tanya kesihatan dia,dia cakap jangan risau..tp bila ari tue dpt tengok muka mak n ayah dlm YM wow semangat aku dtg kembali..ayah ceria ngan ketawanya.ayahku memang seorang yg tegas tau..inilah bila terasa berjauhan denganmu ayah n mak..rasa sayang n rindu bertandang..heeehee..syahdu jap..

ayahanda bersama dengan anak sedaranya(sepupuku)serta cucunya(mohd fawwaz zuhdi)
bila imbas kembali zaman kanak-kanak ayah la yg kami adik-beradik takut,dengar suara pn seram(tinggi suara)..itulah sarjan kami time kecik2..suh sekali jea terus patuh..thanks ayah didik kami hingga sekarang..luv U ayah..tapi petang2 ayah x lokek wak kami g jalan2 naik motor pusing kampung,jalan plak batas sawah..adik aku 2org tambah ngan aku so bonceng moto 4org..heehee..mujur JPJ x round kg time ptg,kalu x abis ayah kena saman..

lastly,aku akan ingat pesanan ayah sampai sekarang,jauh mana kita pegi sekalipun dlm dunia nih,jangan sekali-sekali lupakan SOLAT..dr situ kita leh mengadu pada-Nya,hanya Dia yang Berkuasa dan Menentukan kemana perjalanan kita seterusnya di dalam alam maya ini..



0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template