20 April 2009

sabar aje la..tolak ansur ler sikit..

entry kali nih,aku nk ngupas sikit ketidaksabaran orang2 sekeliling diarea aku tinggal skang..nama pun manusia kan yg bleh berkata2..ntah tetiba jea suka plak aku nk kongsi ngan pembaca blog..(aku pun da gak perangai x sabar tapi bertempat la..)heeheee..
baru jea tadi,aku terddengar orang2 kat bawah bercakap ngan kuat..setahu aku kalu borak2 kat bawah x la dengar sampai ke tingkat 5(umah ku tinggal skang)..buka tingkap br ku tau pak arab bertengkak sesama sendiri(x de la smpai ber'westling'..aku ingat da kebakaran ke or accident..yea la,dok umah tingkat atas berhati-hati dlm hal Emergency..kalu jd ape2 senang bertindak..heeeheee..(x pernah dok umah cam nih)..
nie la gambar kete pak arab yg mana x nak bertolak-ansur ngan kete yang bertentang ngan dia..apa kes..???

hmmm..tengok la camne sempitnya jalan belakang(untuk parking)so jln mesti one way senang kuar tapi ntah camne kete pak arab satu nih silap masuk jalan..pandai2 dia jea masuk wat two way..signboard dh tulis n siap wat gmbar lg(tulis dlm bhs arab)..tp x reti2 gak..isshhh..org yg x tahu dlm bahasa arab pun leh faham undang2 sini..org sini(local)tau nak cepat,pantas n ntah ape ntah..mentang2 negara diaorg..sabar-sabar..heeheee..

lama gak nak settle dlm 15 minit,baru settle..masa dlm 15 minit tue jalan dlm tue dh start 'sesak'..hon cam biasa la,setiap kete berbunyi..ala-ala mcm irama n lagu plak..

kete dr one way x nak undur n marah-marah kt kete yg dtg dr bertentangan..bila nk selesai kalu asyik bertikam lidah..dah la nk U-turn punya la susah..kete besar2 yg masuk..silap haribulan polis yg kena settle..
tengok kete parking pun gerun bg diriku ler..kat Mesia pun kalu aku g mana2 pun kalu bleh nk parking yg senang leh masuk n kuar..sini x akan dapat yang seluas tue,pantang da kosong petak parking masuk jea..kalu malam memang poblem bg penghuni di area tmpat aku tinggal..disini setiap umah apartment yg diduduki penghuni x disediakan khas untuk parking kete(basement untuk parking lagi la x de)..so kat luar bangunan jea ada..lain plak dinegara kita,kalu da perumahan dibina mesti disediakan serba lengkap untuk penghuninya..baru puas hati..
dah la parking kete x teratur,bersepah-sepah..heehee..(aku terbiasa ngan undang2 JPJ)..heehee so kalu parking mesti cantik punya,aku pikir nk kuar nnti senang..tapi sini pentingkan diri sendiri jea..x pikir org lain nak kuar ke,nak masuk ke..lantak ler..last2 kete yang di'park' x dapat kuar pagi besoknya mula tekan hon n jalan penyelesaian polis juga yg dtg selesai..
tapi sini aku paling respect pd kaum aku ler(pompuan)..orang2 sini kalu nmpak pompuan wak kete yg x dapat kuar parking,diaorg tolong..n kalu ngah wak kete kalu nmpak pompuan wak kete,x de la bunyi2 hon yg memekak..time pagi-pagi cam nie area parking umah aku paling lenggang,coz diaorg g keje..cam nie hari2..nmpak kan petak parking dah digaris ngan cantik lagi..tapi x pernah masuk ngan betul..

sini kete2 mewah di'park' insyallah selamat..x de pecah masuk n x de hilang tayar..kalu setakat calar perkara biasa la..bawak x pandang ngan elok2 kat luar,redah jea..

jika berlaku satu accident di jalan raya,satu jalan tue akan jam coz kete yg accident td selagi x disetel oleh polis x bleh bergerak langsung..tunggu selesai polis mbik report br lenggang jalan..mbik report untuk wat cover insurans..

terpikir gak,kdg2 cam nyusahkan pengguna jalan yg lain,bila area jalan raya yg terlibat accident x dapat bergerak..pengguna jalan yang lain ntah da urusan penting ke or ibu yg nk bersalin x dpat guna jalan tue..cam ne tuh..???

tapi da kelebihan gak,kalu dh terlibat kemalangan dijalan raya,x de la org selesaikan sendiri,hanya undang2 sini yg selesai ngan aman,..











0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template