11 May 2009

daging masak rendang..

malam nih menu untuk dinner sampai menjilat jari aku sendiri..walaupun aku masak,tapi

daging masak rendang membuatkan aku terliur jea..walaupun bahan-bahannya boleh dapati

disini,tp da gak yg x de iaitu daun kunyit..yg tue wat naik lagi selera bila makan..kelapa parut

sini pun aku beli dah diparut dlm sebijik la harganya mencecah dhs3.50..kalu x diparut yg

sebijik2 tue mungkin murah kot tp aku mana de mesin parut..nk mntak separuh memang x

dpt ler..so senang2 aku guna coconut powder la..murah..pastue sini kelapa x boleh dimesin

ikut sesuka ati tau,kena saman...undang2 negara sini kot cam nih..
.kalu nk dia dh siap

bungkus

pun..
inilah rendang daging yg aku masak...

sori ler x de hiasan pun..

pastue sayur aku masak kobis ngan carrot..letak kiub ikan bilis..

fuhh menyelerakan..

dh lama x pekena rendang..

selalu tunggu masakan mak..

skang nak makan belajo sendiri ler..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template