09 May 2009

Isu jenayah di sana-sini..

heehee..dngar tajuk pn gerun jea..tp realitinya dimasakini berleluasa org melakukan tanpa belas kasihan..isshh..ish..pihak polis berjaga2 pn masih sempat lagi jenayah mbik kesempatan..
N3 aku kali nih nk kongsi ngan pembaca2 blog pasal jenayah ragut coz td terbaca keratan akhbar di Mesia,aku prihatin ngan negaraku sendiri..sebab tue selalu baca newspaper Mesia nyer..jenayah berleluasa betui..simpati aku ngan adik sorang nih,sanggup kejar motor yg mbik beg duit dia n last2 dia dpat accident..kalu di Abu Dhabi x pernahku dengar lagi kes cam nih..apatah lagi kes bunuh-membunuh..setakat accident tue perkara biasa ler..sape suh wak laju2..

pernah juga depan mataku terjadi kes ragut camnih,tp bukan aku yg kena..kes nih berlaku depan umah sewaku di setiawangsa..akak nih br kuar dr umah n jalan sorang2 nak ke LRT..dtg satu motor nih dr arah belakang,dgn pantas mbik beg akak tue..tercenggang akak tue br menjerit..org ramai kt situ nk tolong pun x boleh nk wat ape dh..motor tue laju..

kes 2:-terjadi kat member aku di sekolah..
member nih dia kena ajar sessi petang,kebetulan dekat tmpat aku ajr di salah satu tempat di area Gombak..polis da ckap kwasan nih 'black area'..member nih dia suka letak handbag ditepi tingkap dlm class..x jauh dr bangunan kelas da pintu pagar utk org awam lalu lalang..mngkin time tue pintu pagar x berkunci..br jea dia kuar dr toilet nk g solat asar,panik member aku..habis brg2 penting dlm beg tuh lesap..time tuh budak2 semua g makan..huuhuu..nangis jea la..

kes 3:-berlaku kat akak aku..
kejadian tuh berlaku kat area perumahan dia ler..br lik dr sekolah n tumpangkan anak murid dia yg dekat ngan umah..sebelum sampai kt umah g singgah kedai,akakku kuar dr kete x suh anak murid dia dlm tuh lock kan..bebudak2 dlm tue asyik leka kt belakang..ngan selamba giler mat motor nih bukak pintu mbik handbag yg dekat ngan handbreak..akakku pegi kedai tue x smpai 5 minit..panik tul anak murid akakku bila ditanya..diaorg perasan tp bila kejadian tuh berlaku depan mata,x dapat nak menjerit..

walaupun pegi report polis,polis hanya amik maklumat2 jea la..tp brg2 berharga mngkin x dpt kembali..kalu setakat kad2 bank,kad2 kredit n MYkad boleh perbaharui..sabar jea la..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template