30 May 2009

Bihun Sup Utara..

baru jea selesai melayan tetamu mai rumah tadi..kebetulan member hubbyku ari nih ada..dan kebetulan aku jemput hanya Kak Zarah n Abg Zari serta Abg Isa N Kak Intan..saja jea nak ajak diaorang makan..Bukannya selalu nak ajak diaorang yg ngah berbadan dua nih..kesian kat diaorang..
memang kami berdua X dapat abiskan..heehee..kalu ramai2 berselera tue sedap sikit nak layan..
sebelum tetamu datang,aku sediakan nasi goreng untuk hubbyku makan tengahari..
dalam pukul 5 lebih baru diaorang datang..hanya Abg Isa N Kak Intan x dapat join coz diaorang da hal..


Hi5 EmoticonHi5 Emoticon
walaupun aku sorang jea kat dapur,tp semuanya lancar jea..
setakat nak reneh sup N sediakan bahan-bahan sup..InsyaAllah boleh aku sediakan..
taraa..nie la bahan-bahan untuk bihun sup utara yg aku wat tadi..
cuma yang X ade dlm nih adalah tauhu(tokwa)..stok kat kedai aku selalu beli dah abis..


thanks pada akak ipar bgtau cara-cara wat sambal merah..hanya isi ayam,daun

bawang,bawang goreng,lobak masin N limau nipis serta sambal merah..


dan hasilnya dapatla ari nih makan bihun sup..dah lama nak makan..pernah dulu makan kat
Restoran Indonesia(Sari Rasa) kat sini..tapi tekak aku x dapat nak telan la..ntah ler..
time aku
makan x de rasa sup N bahan-bahan dlm menu aku mntak x banyak..
dah la caj pun mahal..kebetulan aku mintak Bakso..last yang tolong abiskan bakso tue,my hubby..member-member kat sini cakap ok
jea..senang-senang aku cuba wat sup sendiri..
puas hati boleh letak pelbagai bahan..kebersihan pun terjamin kan..

Hi5 Emoticon

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template