24 May 2009

ohh..cerita ari nih..!!!

sori aku tersimpan N3 dlm draft coz x sempat nak update..seawal pagi lagi aku cba call familyku kat kg..tanya khabar mak N ayah..tergerak hati nak call awal pagi..dlm pukul 5.32am(wktu UAE)tp sini dh nak cerah..Pukul 9.32am..(time tuh waktu Mesia )beza 4jam jea..sini pukul 4.03am dh subuh..so bngun awal solat n dh prepare sarapan awal..dh x tau nk wat apa..awal sgt..borak ngan ayah tnya khabar dia..ayah ckap alhamdulilah ..selalu aku akn call waktu malam..sememangnya setiap hujung mnggu akan call walau sekejap tanya khabar..kalu mak N ayah mentua aku N hubby akan Ym ngan diaorg..
terkejut family aku gtau sini br awal pagi dh cerah ..tnya perkembangan adik
(pak sue)camne study skolah baru N tanya ahli2 family lain semua ayah cakap sihat..selalu depa balik jenguk mak N ayah kat kg..x tergerak nk tanya mak lagi..selalu call org pertama aku akn tnya mana mak..??tp ari nih..??last br tanya mak...ayah tukar tajuk..dia cakap abg mad ada(abg yg ke 2 dlm familyku)..nak borak ngan dia x..?aku pn ok jea la..alang2 dh call bleh borak2..lgpun talian telekomunikasi yg aku guna kat sini dia caj 1 minit 1 fill(bersamaan satu sen Mesia..)caj utk panggilan luar negara..so bnyak masa n bnyak kredit utk aku borak..anak buah pun mbik kesempatan nak tanya khabar mak chik N pak chik disini..masih pelat lg dia bila cakap..
x smpat aku nk tanya khabar abg aku nih..terus aku tanya mak wat per tuh..(x patut adik nih,kot2 nak tanya khabar abg dia nih)..heehee..sori abg mad..rindu suara mak..
abg aku terus tanya tau mana mak x sihat nih..fuhh..terkejut kejap(bukan jantung henti la)..
awat mak sakit apa..??teruk ke..??kat hospital or kt umah jea..??soalan bertalu aku tanya..abg aku dh x tau nk jawab mana satu nih..ish..ish..adik abg sorang nih..sabaq2..
mak demam n kaki dia bengkak sebab lutut mak da poblem sikit..so x dpt bngun..skang kami kat hospital pakar..hangpa jgn la risau noh..mak ok..lgpun doktor kata x de apa2..
last abg aku cakap..sori la x gtau kat angpa..takut angpa risau..bg aku setakat bgtau x salah..
aku kat sini x dpt nak buat apa,hanya berdoa padaNya lah aku boleh utk kesihatan ibundaku..aminnnn..huuuhuuu..
sebagai anakanda yg kental hatinya utk meneruskan hidup walaupun di perantauan..hanya doa sentiasa dimulut..itulah pengiring aku ngan hubby disini..insyaAllah x de aral melintang kami akan balik melawat family2 kami..perjuangan kena teruskan...

disebabkan hati kat kg kan..rindu..(sori hubby kalu terbaca N3 nih)..perasaan nih dtg tiba2..sebelum hubbyku g keje aku mntak kebenaran nk kuar g beli barang sikit..
so dia bg kelepasan apalagi kan...sorang2 pun boleh jalan..lgpun memang nk kuar g beli bahan mentah nak msak utk ptg nih..gmbar diatas nie la tmpat aku selalu beli brg2 keperluan kami disini..luas,selesa N ibarat macam2 ada..harga pun ok la..
dlm pukul 10am aku kuar dr umah..mak oii..rasa mcm nk patah balik jea,panas terik n terasa bahang dia kat muka aku..
nk naik mbik payung malas plak..(degil)..
agaknya suhu time nih 44cc kot..(seakan2 ngah dok depan oven panas)..
pegi boleh lagi jalan kaki walaupun 5minit jea..tp balik dr beli barang x tahan bahang panas..aku naik cab..heeheee..dh sakit kepala aku n tekak pun perit..(manjanya badan nih)..
macammana yea org yg ngah keje skang..yg keje dlm opis ok la,diaorg da air-cond..tp yg keje wat bangunan kat negara nih yg terdedah cuaca panas..fuhh..sabar jea kan..nak cari rezeki yg halal..
teruskan..
tp member hubby da gtau opis dia kat cabin jea..tue pun kdg2 air-cond wat problem gak..coz x dpt nk on 24jam..dh la kat luar bahang panas..hnya tuhan jea yg tahu..
so summer kembali dah di negara arab..hubby aku br jea terkena penangan cuaca sini..kejap demam,sakit kepala n batuk..tp alhamdulillah sekejap jea..dugaan..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template