28 May 2009

summer 2009

suhu bg negara Arab sudah mencecah 47cc utk ari nih la..mak oiii..bygkan bulan 6 ngan 7..ntah2 suhu akan naik lagi..huuhuu...x boleh nak elak tempuh jea..dah sememangnya sinonim negara yg susah turun hujan..kalu hujan turun pun hanya ubah cuaca dr musim panas ke musim sejuk n dr musim sejuk ke musim panas.. patut la org2 Arab pegi negara yg biasa hujan diaorg x bebas..yea la kalu dh hujan nk jalan2 pn susah..pas tue org2 Arab nih(yg mana bnyak duit)akan pegi bercuti ke negara lain..kebetulan sekolah sini bnyak cuti semester..so mbik kesempatan cari cuaca yg dingin..
negara tercinta aku diaorg datang melawat..best tue..wat promosi utk negara kita..ekonomi pun masuk..janji masuk negara org wat la perangai elok2..nie x wat perangai diaorg cam ngan negara asal diaorg..undang2 setiap negara berbeza tau..
pernah la sekali aku terserempak warga2 arab dlm LRT..x yah la gtau awak yg diaorg wat..Abaya hitam dh x pakai..tp pakaian dh macam mat salleh pakai..pas tue borak2 mcm la diaorg jea penghuni dlm LRT tue..(biarlah diaorg nyer stail)...negara sendiri x bleh sexy..


inilah kalu setiap kali aku panas,aku akan ingat air..air..air..
tp nak kena air laut skang kat sini..panas wooo..
air shower pun aku x dpt nk hadapi time mandi..dh rasa macam mndi air yg ngah mendidih dlm cerek..
kang x mandi berpeluh..heeheee...
apalagi nak mandi kena tahan air dlm baldi ler bg sejuk..
lain la time musim sejuk,nk air panas ON water heater jea..
skang nk ON air sejuk mana ada daa..jawabnye selepas mandi ON air-cond la..heeheee..
bukan nak belagak tp realitinya kena hadapi kehidupan di sini..


beginilah rupa pokok2 time musim panas..kering n batu kalu pegang agaknya boleh melecur tangan tuh..patut la pokok2 sebegini sesuai di negara arab..yg boleh pokok berbuah hanya kurma jea..skang pohon kurma dh kuar bunga..x lama lagi boleh petik..sini pokok2 kurma di wakaf kan..so boleh la petik buah yg segar dr pokok..
sidai baju dlm umah pun dh cepat kering..kena cahaya jea..
habuk x yah cakap la kalu musim panas..berdebu2 dh macam debu2 suci plak..
silap haribulan baju yg sidai kat luar pun dh boleh wat corak2..heehee..
aku dulu paling anti sejuk air-cond,kalu sejuk putaran kipas ok lg..boleh layan..
naik keta aku off area aku duduk n kalu umah sape da air-cond aku jd x ketahuan dah..
sejuk sampai ke tulang hitam..(boleh nmpak ke tulang dlm2 badan)..heeheee..
tp sini dh berubah..tanpa sejuk air-cond nih,aku x selesa..dh mcm peluh mandi..
sekurang2 nya aku kena angin jd la..tp x la aku ngadap angin air-cond..kiranya aku on jea dlm umah..kalu x bukak satu umah dh boleh bau macam2..umah sini tingkap umah x boleh bukak sebarangan..habuk akan terjah...

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template