11 May 2009

filem fifty-fifty at mbc2

petang semalam ngah tunggu hubbyku lik keje,layan jap TV channel kat sini..nak tengok siaran arab bahasa dia boleh la faham sikit2 tapi kalu diaorg ckp laju tue yg wat aku konfius..dah la x de subtitle dlm omputih..so aku suka layan channel movies omputih..sini siaran tv terlalu bnyak da yg free n da yg kena beli dekoder br clear siaran n lg bnyk siaran2 nya..
so aku kdg2 jea layan tv,yg mana movies best..boleh la tngok..tp aku x miss siaran pebret aku(sambungan dr Mesia)..nak tau ape..?

of course la citer LOST,CSI NY n MIAMI,DESPERATES HOUSEWIFE,PRISON BREAK n SUPERNATURAL..nie aku ikuti..sini siaran suka ulang2(cam Astro)..sempat tengok ulang2
tuh..channel tv Dubai yg aku suka layan:-MBC action-movies english
(lama n baru)
MBC2-movies english
MBC3-kartun OMPUTIH n ARAB

DUBAI SPORT-(yg nih channel pebret hubby)sebelum g keje sempat lg layan sport..
FOX MOVIES/SERIES-omputih nyer movies..
DUBAI TV-(tengok drama arab)..best tau..
SHARJAH TV-(suka tengok pagi2,slps hubby g keje)ala2 siaran cam MHI..
DUBAI ONE-tengok berita..

cuba tengok gmbar dibawah nih..ingat x lagi movies dilakonkan oleh pelakon2 Mesia era 90an..best nyer bila ditayang ditv sini..movies nih tajuk FIFTY/FIFTY gabungan pelakon Hollywood n Asia..ditayangkan di MBC2..
cerita nyer mengenai peperangan di Tenggara(Mesia)..tp diaorg x sebut pun negara Malaysia hanya sebut Tenggara jea..pelakon Hollywood dtg Asia utk melatih tentera2 Mesia utk menentang musuh..

nie lah salah satu babak dlm citer nih..pelakon Mesia ramai gak yg da dlm filem nih seperti..Azmil Mustapha,Mrs Os,Ramona Rahman,M.Rajoli,Dharma,Shaharudin Thamby dan da yg aku x kenal..
gambar nie diaorg tengah training org asia belajar berperang..gambar kedua tue Mr.Os..kelakar tengok dia..nama dia dlm citer nih Jamek..
layan jer la gambar dlm nih..nak citer panjang sgt..heehee..
tp nak gtau bila dialog Mesia x de subtitle translate ke bahasa arab..
tapi da satu babak dimana M.rajoli cakap UNDUR..UNDUR..(subtitle ditulis dlm bahasa arab..) x terjemah langsung..

nie lah watak2 pelakon2 mesia kita zaman era 90an..rasa seronok la coz pelakon Asia diiktiraf time tue..tapi skang ada ke artis2 tempatan kita..?setakat popular mngkin kot..
di dubai da satu kedai member gtau da gambar Mawi..bila ditanya dia cakap dia peminat
Mawi World..
coz tahun lepas Mawi da dtg ngan Astro Oasis wat dokumentari pasal negara timur tengah..
sudah tentu Dubai waktu ditayangkan di Astro..

0 comments:

~MemOir oF PadAng pAsIR~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template